Naujienos

Tarptautinis performansų vakaras „The Shape of Things to Come“

„Lewben Art Foundation“ su džiaugsmu kviečia į performansų vakarą „The Shape of Things to Come“, įvyksiantį sausio 26 d. nuo 19 val. fondo erdvėse, įsikūrusiose adresu Bernardinų g. 6-12, Vilnius. Lilian Hiob kuruojamas performansų vakaras suburs šešis menininkus iš įvairių šalių, kurie, pasitelkdami vaizduotę, šokį ir technologijas, nagrinės su dabartiniais mūsų pasaulietiniais rūpesčiais susijusius klausimus. Vakarą pradės Juliaus Pristauzo ir Cæcilie Heldt Rønnow inscenizacija, tęs dueto „Persona“ performansas, o baigs merginų grupė „New York“, surengsianti šokių vakarėlį.

Durys: 18.30 val.
Performansų pradžia: 19 val.

A 001

Įdomu stebėti, kaip istorija kartojasi, tačiau visada kiek iškreiptai. Įsivaizduojame ir bandome numatyti pokyčius ir galimas ateitis, tačiau, regis, įvykiai niekada nesiklosto tokia vaga, kokią prognozuoja mūsų loginis mąstymas, mokslinė fantastika, drąsiausios svajonės ar duomenų analizė; negalime remtis ir istorija bei turimomis žiniomis. Galiausiai tasai atsitiktinumu grįstas elementas, žmonijos taip atkakliai mėginamas pašalinti pažangos vilties vardan, paaiškėja esąs vienintelis neginčijamas, amžinai išliksiantis komponentas. Netikrumo laikais esame linkę įsivaizduoti galimas ateitis, visus hipotetinius „o kas, jei“ scenarijus, pokyčius, kurie išvestų mus iš dabartinės nelygybės kupinos, galios ir išteklių troškimu grįstos politinės, ekonominės, ekologinės ir technologinės pasaulio būklės; kažkur, kur geriau.

Šiame performansų vakare, pavadintame pagal Herberto George‘o Wellso mokslinės fantastikos romaną „Būsimųjų daiktų forma“ (angl. „The Shape of Things to Come“ (1933 m.)), regime ne naujo tobulo pasaulio viziją, o duobėtus ir anaiptol nelinijinius kelius bei klystkelius – neretai juokingus, pilnus keistenybių, nerimo, įvairiausių emocijų ir neįsivaizduojamų peripetijų, – galinčius atvesti mus prie kažko kito. Kažko geresnio? Kas žino.

Irdamiesi per šiuos visą pasaulį apėmusius rūpesčius ir trokšdami geresnės ateities, menininkai ves mus per lygybės, lyčių, technologijų, ekologijos ir politikos klausimus, tačiau sykiu, taikstydamiesi su šia, regis, niekuomet nesibaigsiančia sumaištimi, nepamirš ir pašokti.

 

Kuratorė – Lilian Hiob (Talinas, Estija)

Menininkai: Julius Pristauz ir Cæcilie Heldt Rønnow (Viena, Austrija)
„Persona“ (Pire Sova ir Ando Naulainen) (Talinas, Estija)
„Niujorkas“ (Gretchen Lawrence ir Coumba Samba) (Londonas, Didžioji Britanija)

Pagrindinis renginio rėmėjas – „Hotel PACAI“

Rėmėjas – Vilniaus miesto savivaldybė

 

Menininkų biografijos

„New York“ – jungtinis menininkių Gretchen Lawrence ir Coumba Samba muzikinis projektas. G. Lawrence muzikoje naudojami šabloniniai pasikartojimai ir C. Sambos žaismingi bei seksualūs tekstai prikelia pamirštą skambesį, skaitmeninės muzikos garsus paverčiant karšta, šviežia, sultinga, sintezatorių gausia mergaitiška popmuzika, širdis priversiančia plakti bosų ritmu.

Gretchen Lawrence (g. 1997 m. Taline, Estijoje) – performanso ir audiovizualinio meno kūrėja, dirbanti su rastais objektais ir skaitmeninėmis medijomis. Centrinis jos kūrybinės praktikos elementas – paversti atsitiktinius išteklius subjektais, kuriančiais pirmosios kartos posovietinio kapitalistinio vartotojo tapatybės matricą. „Apple loop“ šablonai, oda aptraukti baldai, odiniai diržai ir sprogstanti energija G. Lawrence „koliažuose“ atgyja sąveikaudami kaip rizomatiniai mazgai, kuriais menininkė kritiškai permąsto Vakarų kultūrą, grįstą atsitiktinumais, masine gamyba ir nostalgijos ciklais. Tarp naujausių kūrėjos projektų ir performansų – „Hello, Galerina“, Londonas (2022 m.), lėšų rinkimas „Pedro“ jaunimo klubui su „New York“, „Pedro Youth Club“, Londonas (2022 m.), „Mutagen NFT“, galerija „Temnikova & Kasela“, Talinas (2021 m.), parodos „4life“ atidarymo dūzgės su Krisu Lemsalu, „Goldsmiths CCA“, Londonas (2019 m.), „Stinking Dawn“ su Gelitin ir Liamu Gillicku, „Kunsthalle Wien“, Viena (2019 m.), Baltijos paviljono atidarymo dūzgės, Venecijos bienalė, Venecija (2019 m.), „Hydrogen Night“, Baltijos trienalė, Šiuolaikinio meno centras „kim?“, Ryga (2018 m.) ir gyvų pasirodymų vizualizacijos, „Tommy Cash“ (2017 m., 2018–2021 m.) bei „Regret“ (2016–2019 m.).

Coumba Samba (g. 2000 m. Harleme, Niujorke, JAV) – Londone įsikūrusi amerikiečių ir senegaliečių kilmės tarpdisciplininė menininkė. Jos kūryba grįsta proceso, hibridiškumo, medžiagiškumo ir vizualinės komunikacijos būdų tyrimais. C. Samba nagrinėja nelengvus ilgalaikiškumo ir laikinumo santykius netikrumo ir intensyvėjančio kultūrinio vartojimo fone. Kūrėjos tyrimo centre – mažai tikėtinas žaidimo, bendruomenės, kolektyvinio rūpesčio ar meilės akto įvykis, pusiau atsitiktinai gimstantis visatoje nepaisant nedraugiškos aplinkos, kur spalva, simbolis, humoras ir naivumas pasitelkiami kaip formavimo bei konceptualaus perdirbimo priemonės. Naujausi C. Sambos projektai ir performansai – „Hello, Galerina“, Londonas (2022 m.), lėšų rinkimas „Pedro“ jaunimo klubui su „New York“, „Pedro Youth Club“, Londonas (2022 m.), „Chair Food Paper“, „Biblioteka Peckham“, Londonas (2022 m.) ir „FIELD Zine“, išleistas „XYZZY Collective“, Londonas (2019–2021 m.).

 

Julius Pristauz (g. 1998 m. Judenburge, Austrijoje) – Vienoje gyvenantis menininkas, be asmeninės kūrybinės praktikos dirbantis ir kaip nepriklausomas kuratorius bei rašytojas šiuolaikinės kultūros srityje. J. Pristauz studijavo tarmedijinį meną Vienos taikomųjų menų universitete ir performanso meną Brno FaVU vaizduojamųjų menų fakultete. Pasitelkdamas įvairias medijas ir formatus, kūrėjas tyrinėja tapatybių konstravimą bei lyčių aspektą ir įtampas tarp privačiosios bei viešosios sferų. Jo performatyvūs kūriniai buvo pristatyti „Gracer Kunstverein“, „Belvedere 21“ ir kitose meninėse institucijose. Pastaruoju metu J. Pristauz kuravo grupinę parodą „Something is Burning“ Bratislavos „Kunsthalle“, parodas „EXILE“ galerijos festivalyje „Curated By“, taip pat parodas „UA26“ ir Vienos Heiligenkreuzerhofo taikomųjų menų universiteto galerijoje. 2022 m. J. Pristauz buvo apdovanotas Vienos „Kunsthalle“ prizu už savo meninį diplominį darbą, kuriame pirmą kartą pristatytas trumpametražis filmas „Bad Light“.

Cæcilie Heldt Rønnow (g. 1988 m., Kopenhagoje, Danija) gyvena ir dirba Vienoje. Kūrybinėje praktikoje ji dirba su mus supančia gamta, taip siekdama geriau suprasti mūsų prigimtį. Bandydama aprašyti žmogaus emocijas, kūrėja pasitelkia humorą, tekstus ir gyvūnų metaforas. Tarp naujausių C. Heldt Rønnow parodų – „loving others“ Vienos „Künslerhaus“ ir „No Dancing Allowed“ muziejuje „Q21“, Vienoje.

 

„Persona“ (Pire Sova ir Ando Naulainen)

Pire Sova ir Ando Naulainen – Taline gyvenantys menininkai. P. Sova daugiausia dirba su instaliacijomis ir scenografija, o A. Naulainen – su vaizdo, garso ir vaizdo manipuliacijomis. Nuo 2017 m. jiedu kartu rengia tęstinę dalyvaujamųjų performansų seriją „Persona“, kurioje daugiausia dėmesio skiriama savęs ir bendruomenės tapatybės tyrinėjimui. Ši renginių serija įgauna įvairias formas, apimančias instaliacijas, skaitymus, persirengimo renginius ir radijo laidą. Serijoje „Persona“ be šių dviejų menininkų dalyvauja daugybė kitų kūrėjų, o jos tikslas – sukurti erdvę, įgalinančią tyrinėti įvairius saviraiškos būdus.

Fotoreportažas iš tarptautinio performansų vakaro „The Shape of Things to Come“ Senamiesčio kišenėje – šiuolaikinio meno namai
Group lt 31 Group lt 30 Group lt 2 Group lt 32 Group lt 33 Group 3 Group 4 Group lt 35 Group lt 27